Μαλβίνα Κάραλη: «Ο μικροαστός δε θέλει μπλεξίματα, γι’ αυτό δε μπορεί να είναι ποτέ επαναστάτης» (pics & vid)

malvina karalh o mikroastos den thelei bleksimata gi ayto den borei na einai pote epanastaths

Μαύρο κοντοκουρεμένο μαλλί, τονισμένα φρύδια, μπλε-πράσινα μάτια και κόκκινο κραγιόν. Η παρορμητική γυναίκα με το βαμμένο μαύρο μαλλί, καθώς το φυσικό της ήταν εννοείται ξανθό, σημάδεψε τα ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης. Η Μαλβίνα έγραψε με ανεξίτηλο στυλό το όνομά της στα τέλη της δεκαετίας του 80΄ αλλά και σε όλη τη δεκαετία του 90΄. Αντισυμβατική, πρωτοποριακή, αιρετική, εύστροφη και χειμαρρώδης.

malvina karalh

Από τις πιο ταλαντούχες και προικισμένες Ελληνίδες. Καταπιάστηκε με την αρθρογραφία, την αρχισυνταξία, την συγγραφή και την παρουσίαση σατυρικών δελτίων ειδήσεων. Χρυσοχέρα μαγείρισσα αλλά και επιδέξια ρεμπέτισσα σε πάλκο για ένα μικρό διάστημα. Το έμφυτο ταλέντο της Μαλβίνας ‘έχτισε’ μια τεράστια σχολή για δημοσιογράφους αλλά και παρουσιαστές, με τα δηκτικά πολιτικά αλλά και μη σχόλιά της να τσούζουν, και τις πικρόχολες ατάκες της να μετατρέπονται σε σλόγκαν.

Το πραγματικό όνομα της Μαλβίνας Κάραλη, που σάρωσε την επικαιρότητα με τα καυστικά της σχόλια, ήταν Μαρία-Ελένη Σακκά. Γεννήθηκε στις 3 Φεβρουαρίου στη Χαλκίδα. Καταγόταν από τα Ψαρά από τον πατέρα της και από την Θράκη. Ήταν αναθρεμμένη με βάση τα γαλλικά πρότυπα και απόφοιτη του Αρσάκειου. Η Μαλβίνα φεύγει για σπουδές στο Παρίσι, όπου και σπούδασε Κυβερνητική. Η ίδια είχε δηλώσει πως ήταν συλλέκτρια πανεπιστημιακών ενάρξεων, καθώς είχε κάνει απόπειρες να σπουδάσει, εκτός από Κυβερνητική, Μαθηματικά και Ιστορία Τέχνης.

Κείμενά της φιλοξένησαν η Απογευματική, η Ελευθεροτυπία, το Φαντάζιο, τα Επίκαιρα, η Γυναίκα, το Κλικ, το Ο1, το Symblo του Επενδυτή. Τηλεοπτικά έχει αφήσει ιστορία κυρίως με τις απολύτως προσωπικές και ιδιοσυγκρασιακές συνεντεύξεις επωνύμων που έκανε στο Seven και βέβαια, με τα σατυρικά της δελτία ειδήσεων Malvina Line (ΣΚΑΪ), Malvina Hostess (Mega), Μalvina Rixten.

malvina karalh

Καθιερώθηκε στην καρδιά πολλών Ελληνίδων με τις στήλες «Γυναίκα» και «Επ’ αυτοφώρω», όπου έγραψαν ιστορία. Μέσα από τα λόγια της, οι γυναίκες έμαθαν να αγαπούν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να διεκδικούν τη ζωή αλλά και τον έρωτα.

Τηλεόραση

Στα τέλη της δεκαετίας του 80΄ αποκτά κυρίαρχη θέση στα media. Αρχικά, εμφανίζεται στη δημοσία και αργότερα στην ιδιωτική τηλεόραση, με τα πρωτοποριακά θέματα και συνεντεύξεις της αλλά και τις σατυρικές της εκπομπές να ανοίγουν ένα νέο δρόμο για τα Μέσα Ενημέρωσης της εποχής. Κάποιες από τις σημαντικές της παρουσίες ήταν: «Καθρέφτης ψυχής» στον «Seven X», στο Seven στην εκπομπή «Mea Culpa», TRASH TV, «Βίοι αγίων» στο «Star», ΑΝΤ1 και στο ΣΚΑΙ «Malvina Live» στο MEGA «Malvina Hostess» και στο STAR «Malvina Rixten».

Η Μαλβίνα θέλοντας να επισημάνει ότι η καθεστηκυία τάξη των πραγμάτων δηλώνει στη γυναίκα την υπόσχεση της οικιακής τάξης, αποφασίζει να εμφανίζεται στις εκπομπές της φορώντας στρατιωτικές στολές.

Οι εκπομπές της γίνονται από την αρχή κιόλας πολύ δημοφιλείς και μπαίνουν στη λίστα με τις πρώτες προβολές, συνήθως πριν ή μετά τα δελτία ειδήσεων. Σατίριζε με άψογο τρόπο την επικαιρότητα και τα προβλήματα της σύγχρονης εποχής με ένα επαναστατικό τρόπο για την εποχή και ταυτόχρονα, παρουσίαζε ως καρικατούρες τους ανθρώπους και διακωμωδούσε τις καταστάσεις χωρίς να φοβάται την λογοκρισία. Αρκετές μάλιστα ήταν οι φορές που της είχε ζητηθεί να υιοθετήσει ένα πιο ήπιο προφίλ και να παρουσιάζει τα γεγονότα με πιο ιδανικό τρόπο, δίνοντάς της φυσικά το κατάλληλο χρηματικό αντίτιμο.

Το ανήσυχο πνεύμα της και η ακούραστη πυγμή της όμως, δεν της επέτρεψαν ποτέ να μπει στο καλούπι που είχαν φτιάξει για αυτή. Αυτός ήταν ο λόγος που ήταν τόσο αγαπητή σε όλους τους Έλληνες. Η απάντηση σε όλους αυτούς που ήθελαν να την αλλάξουν ήταν αυτή: «Το στυλ μου είναι αυτό… σ’ όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε». Όμως, τελικά, κατάφεραν να βγάλουν από το παιχνίδι την Μαλβίνα, αφήνοντάς την χωρίς τηλεοπτική στέγη. Η Μαλβίνα, που έχει θεωρηθεί από τα μεγαλύτερα ταλέντα της Ελλάδας, μένει άνεργη χωρίς λεφτά για να καλύψει ακόμα και τις βασικές της ανάγκες. Έχοντας φουντώσει οι φόβοι της για ενδεχόμενη επίθεση δολοφονίας εναντίον της, καταφεύγει στην οικογένεια Bαρδινογιάννη, η οποία την βοηθάει παρέχοντάς της τα πάντα μέχρι το τέλος.

malvina karalh

Οι ατάκες της

Οι καυστικές της ατάκες αλλά και τα αποφθέγματά της έχουν αφήσει εποχή μέχρι και σήμερα. Παρακάτω απολαμβάνουμε κάποιες από τις πιο χαρακτηριστικές. «Όξω π…η απ’ την παράγκα!», το «ΙΕΚ Τάπερμαν» (ο Κώστας Σημίτης ήταν ίσως ο πιο «αγαπημένος της», αλλά και το «φακάτοι μου», «κατάρα στον λαδέμπορα». Για τα Ίμια: «Μας πιάσανε τον κώλο, πάει πολεμόχαρη φυλή μου, καραξεφτιλιστήκαμε, ξεπουλάμε», «ΤΕΛΙΚΑ τι είναι ο Συνασπισμός: πέντε – έξι κώλοι που ψάχνουν για καρέκλα».

Η Μαλβίνα και ο Έρωτας

«Όλα συγχωρούνται, αλλά το να θέλεις να μεταλλάξεις το κατεξοχήν απρόβλεπτο πράγμα, τον έρωτα, σε κάτι προβλεπόμενο, είναι η μεγαλύτερη ύβρις».

Η κύρια έμπνευσή της ήταν ο έρωτας. Ο έρωτας αποτέλεσε και το βασικό μοτίβο της στα κείμενα που έγραφε. «Το πολύ δεν το μπορώ, το λίγο δεν μου φτάνει». Οι μεγάλες αγάπες της ζωής της ήταν ο έρωτας, οι άνδρες και οι συνταγές μαγειρικής της.

Στην πορεία της ζωής της, ενώθηκε με τα δεσμά του γάμου με τρεις άνδρες και απέκτησε τρία παιδιά. Τη Μελίτα, τη Μαριάννα και τον Μίνωα. Ο δεύτερος γάμος της ήταν με τον σκηνογράφο Γιώργο Πάτσα και ο τρίτος με τον συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλο, ο οποίος ήταν και ο μεγάλος έρωτας της ζωής της. Είχε δηλώσει, χωρίς να φοβάται τα σχόλια του κόσμου, πως στην ερωτική της ζωή της αρέσει να είναι γκέισα.

Λάτρευε να περιποιείται τον σύντροφό της και να του δίνει όλο της το είναι. «Αυτό που επιζητεί μία γυναίκα από τη σχέση με έναν άντρα είναι η άλωση. Το να χαθεί μέσα σε άλλον. Που σημαίνει ότι αν μία γυναίκα πάει με άλλον άντρα έχει χαθεί ο προηγούμενος». Ο τελευταίος άνδρας που ερωτεύτηκε τρελά ήταν ο Μενέλαος Καραμαγγιώλης.

Τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη.Ακόμα, συμμετείχε στην ομάδα συγγραφής των σεναρίων για τις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» (1987) του Νίκου Βεργίτση και «Ζωή Χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς Βιβάνκος.

Όπως ήδη αναφέρθηκε, σπουδαία ήταν και η συγγραφική της φλέβα.
Έγραψε τα βιβλία: «Αθώος σαν αγαπημένος», «Τα κορίτσια της Σαβάνα», «Πιο πολύ, πιο πολλοί», τη συλλογή δημοσιευμάτων «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» και τη σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής με τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας – Μαλβινέζικα». Τέλος ασχολήθηκε με την βιογραφία. Καταγράφοντας σε μυθιστορηματική βιογραφία, την ζωή της αγαπημένης της, Αλίκης Βουγιουκλάκη, «Γλυκό κορίτσι».

Είχε μεγάλη αδυναμία στην Αλίκη Βουγιουκλάκη, στον Γιώργο Χειμωνά και στην Ελένη Βιτάλη.

Παρακάτω αναφέρονται λίγα πράγματα που ίσως δεν ξέρουμε για την Μαλβίνα Κάραλη.

Ήταν γενναιόδωρη και ανοιχτοχέρα με όλους αυτούς που αγαπούσε. Γίνονταν η καλύτερη φίλη που θα μπορούσες να έχεις και πάντα προσπαθούσε να λύσει τα προβλήματα των αγαπημένων της χρησιμοποιώντας κάθε τρόπο.

Το αγαπημένο της χρώμα ήταν το μαύρο. Γι΄αυτό φορούσε πάντα μαύρα ή λευκά ρούχα.

Το αγαπημένο της παραμύθι ήταν η «Πολυάννα».

Ζούσε την ζωή της με πάθος αλλά και την κάθε στιγμή αυτής. Η αγαπημένη της ατάκα ήταν «τίποτα δεν πρέπει».

Χαρακτηρίζονταν προληπτική και ανασφαλής.

Η Μαλβίνα κατάφερε να μπει στη λίστα με τις δώδεκα γυναίκες, που μπόρεσαν να μπουν κρυφά στο Άγιον Όρος.

Επεδίωκε να μην κάνει παρέα με τους πολιτικούς.

Μιλούσε πολύ στο τηλέφωνο με τους φίλους της, ειδικά τις νύχτες.

Όταν ήταν ερωτευμένη ζήλευε πολύ και ποτέ δεν το έκρυβε. Της άρεσε το μαύρο χρώμα στα μαλλιά, γιατί αυτό δήλωνε ανδρισμό, ευθύτητα και κυριαρχία.

Φοβότανε υπερβολικά τους γιατρούς.

Τον οδηγό που την μετέφερε, μια περίοδο τον είχε ντύσει τσολιά.

Της άρεσε να κλείνει πάντα τις κουβέντες με τους φίλους της, λέγοντας τη φράση ΦΙΛΑΡΕΣ!.

Μια από τις αγαπημένες της ατάκες ήταν: «Λέγε γλυκεία μου, τι θες από τη ζωή μου».

malvina karalh

Η αρρώστια

Η Μαλβίνα αρρωσταίνει. Ήρθε η στιγμή στη ζωή της, που η ετοιμόλογη Μαλβίνα, κλείνεται σαν στρείδι, όταν διαγνώστηκε με καρκίνο. Αποφάσισε να το περάσει μόνη της, καθώς δεν το είπε ούτε στα παιδία της, γιατί δεν ήθελε να τα στεναχωρήσει. Φεύγει στην Αμερική για να κάνει της απαραίτητες χημειοθεραπείες. Ακόμα και τότε, δεν άφησε την αγάπη της, αφού συνεχίζει να στέλνει κείμενα, τα οποία διαβάζονται μέχρι και σήμερα.

Όσο βρίσκεται στην Αμερική, στέλνει φωτογραφίες της ντυμένη νύφη.
Το μεγάλο της πάθος ήταν ο γάμος. Η Μαλβίνα λάτρευε το νυφικό. Της άρεσε ο γάμος αλλά και όλο το τελετουργικό του.

Επιστρέφει στην Ελλάδα για να νοσηλευτεί στο «Ερρίκος Ντυνάν».
Είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν ήθελε να δει κανέναν, αλλά και ούτε να τη δει κανείς. Πεθαίνει 7 Ιουνίου 2002. Η κηδεία της έγινε στο Α΄ Νεκροταφείο και έμοιαζε πραγματικά με φιέστα. Πρωταγωνιστές, δημοσιογράφοι, διανοούμενοι, τραβεστί και παλαιστές και κομμώτριες, όλοι όσοι την αγάπησαν, και ήταν φυσικά πολλοί, την τίμησαν σε αυτή την τελευταία στιγμή.

Το 2005, μάλλον, την ξέθαψαν, πριν γίνει το μνήμα της τόπος συνάντησης για τους θαυμαστές της. Ο τάφος της δεν υπάρχει. Κανείς δεν γνωρίζει ούτε πότε ακριβώς την ξέθαψαν αλλά και που μεταφέρθηκε. Ακόμα και τότε, άλλαξε σπίτι. Μια από τις αγαπημένες της συνήθειες ήταν οι διαρκείς μετακομίσεις.

Λίγους μήνες πριν φύγει από τη ζωή, αφήνοντας ορφανή την δημοσιογραφία της Ελλάδας, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «Εγώ γλίτωσα πλέον και δεν είμαι σαν εσάς. Και χόρτασα. Και λεφτά. Και οικογένεια και αγάπη. Κυρίως αγάπη…».